Lees hier het nieuwsbericht dat je hebt aangeklikt.
Ondanks de enorme wachtlijst vond ik tóch een woning
08-02-2022
“Ik woonde al bijna twee jaar in een tijdelijke woning. Eind november moest ik eruit”, vertelt Elvira. “Inmiddels stond ik al zes jaar ingeschreven voor een huurwoning in Breda. Ik zocht een appartement met twee slaapkamers. Dat lijkt geen bijzondere eis, maar toch lukte het niet om iets te vinden. Ik heb op heel veel woningen gereageerd. Vaak eindigde ik ergens na nummer 100 op de lijst, en zelfs een keer op nummer 1.053! De zoektocht naar een woning was heel vermoeiend, het lijkt soms of je nergens tussenkomt.”
Van nummer 1.053 naar nummer 21
Elvira: “Bij dit appartement was ik de 21e persoon die reageerde. Ik kreeg updates als iemand ging kijken: van kandidaat één tot kandidaat zes. Uiteindelijk kreeg ik een uitnodiging voor een groepsbezichtiging. Bij de eerste bezichtiging was ik over veel dingen enthousiast: de ruimte, de lichtinval, het balkon, de ligging, het gebouw zelf. Maar het toilet en de douche waren vies en verouderd. Dus toen ik hoorde dat ik het mocht huren, zei ik niet meteen ja. De woningcorporatie zorgde ervoor dat de douche schoon was en ze plaatsten een nieuw toilet. Toen was er voor mij geen enkele twijfel meer.” Inmiddels is Elvira verhuisd en woont ze fijn in haar nieuwe woning. “Ik heb de slaapkamer geschilderd en ik wil de woonkamer nog behangen. Maar verder hoef ik er niet veel meer aan te doen. Ik ben heel erg blij met mijn appartement.”
Zelf actief zoeken én een beetje geluk
“De website van Klik voor Wonen is fijn en overzichtelijk”, vertelt Elvira. “Je kunt je wensen heel specifiek aangeven.” Of Elvira nog tips heeft voor andere zoekenden? “Houd iedere dag het aanbod in de gaten. En vergroot je zoekgebied naar omliggende dorpen of steden. Probeer bij een bezichtiging door dingen zoals oud behang heen te kijken; kijk naar de potentie van de ruimte. En tot slot is het altijd handig om een plan B te hebben, zodat je niet ergens hoeft te wonen waar je écht niet wilt wonen.”
Telefonisch
Stel je je vraag liever telefonisch? Dat kan bij de medewerkers van de aangesloten verhuurders bij Klik voor Wonen.
Je vindt de telefoonnummers bij de contactgegevens.
Contact
Je vragen of opmerkingen kun je stellen via het contactformulier.
Wij reageren op werkdagen binnen 48 uur.
Of chat met ons op werkdagen. Je krijgt dan binnen een kwartier een reactie. Begin een chat bij de tekstballon rechts onderaan deze pagina.